söndag 13 februari 2011

Grattis Oskar

Sonens kusin fyller 16 år i dagarna, och hastigt blev det bestämt att sonen skulle följa med farfar till storkusinen. Oj, vad ska vi nu hitta på? Ett kort skulle jag ändå göra, så istället för att skicka det med posten fick sonen med sig det. Present var det värre med, men mitt i internetsurfandet sent under kvällen hamnade jag hos någon som altrat en konsvervburk, så jag blev inspirerad att göra detsamma.

Jag klurade länge på vad jag skulle göra för kort. En utmaning att göra kort till killar, speciellt till tonåringar tycker jag. Efter mycket bläddrande fram och tillbaka bland alla stämplar bestämde jag mig till slut för en och sonen tyckte att ett kalenderblad skulle vara med.

Färgskalan var det svåraste, så slutligen bestämde jag mig för att försöka mig på att göra ett kort nästan helt i gråskala med inslag av silver. Då kom nästa utmaning, att hitta papper jag kunde använda, men i mina gömmor hittade jag ett gråmarmorerat papper som jag inte tidigare sett (hade fått det i ett storpack med papper jag köpt).

Så här blev kortet: 
Stämplarna kommer från Inkido och Elisabet Belle (tror jag).


För att det skulle bli någon färg blev flickans hud hudfärgad och läpparna röda.

Kanterna runt pappret ruggade jag upp lite för att få en lätt sliten look.

Någon svart eller grå ros hittade jag inte, utan det blev cremefärgat och ljusblått.


Konservburkan fick gå i samma stil, med en gramarmorerad bakgrund och VildaStamps godis i gråskala och rött. 



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Länkar var stämplar jag använder kommer ifrån finns i vänsterspalten.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint kort och jag tokgillar konservburken. Läckert med godisarna runt om.

    SvaraRadera
  2. Snygga saker du visar upp! Konserv burken var ur läcker!
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig. Jag gillar kortet massor, super fint!!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails