söndag 8 augusti 2010

Kalasdax

Kalasdax hos en tjej för sonen. Han och en kompis ska lämna present tillsammans, men som det ändå blev två presenter av.

Någonstans på nätet hittade jag en presentpåse, och jag fick för mig att prova att vika den.

Jag började med att lägga 6mm dubbelhäftande tejp längs med långsidorna för påsen, vilket kanske inte syns så bra eftersom baksidan av pappret var randigt...

Men påsen skulle inte bli tillräckligt stor, så jag har skarvat med ett matchande papper, och jag vek sedan runt en kartong för att få lite stöd.

Vek även över andra sidan, så att det matchande pappret kommer rakt över ena sidan.

Därefter vek jag en kortsida som när jag slår in ett vanligt paket, vilket jag fäst med dubbelhäftande tejp så att det inte syntes utifrån.

Jag plattade till andra sidan, samtidigt som den höjd-sidorna fick veck en bit ner så att jag skulle få ihop påsen efter att jag fyllt den. Istället för tejp satte jag fast en bit organzaband och stärkte hålen jag gjort med öljtter. (OBS det är 4 öljetter, så ännu är påsen inte fylld...)

Jag stoppade ner presenten, trädde bandet genom öljetterna och knöt en rosett.
Och givetvis lite dekorationer på framsidan innan det blev klart.

Jag sa ju att det var två presenster, och den andra är gjord som ett tetra med samma papper son påsen.
Dessutom har jag gjort ett kort till födelsedagsbarnet där pappret återigen kommer.
Så hela presenten ser ut så här:

Närbild på kortet
Stämpeln kommer från Wags n' Whiskers.
Halva Grattiscikeln är från Skogstokiga, där jag bara använder halva och dessutom har sett till att ytterkanten har kommit med av stämpeln.

1 kommentar:

  1. Hej! :)
    Vad härligt att se att du vill följa mig, en ren ära :)

    Otroligt häftig presentpåse :) Gillar verkligen vikningen :) Du har färglagt stämpeln från Wags n Whiskers väldigt vackert :)

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails