lördag 14 augusti 2010

En tanke, flera kort

Eight is enough är en utmaning där det gäller att begränsa sig lite... Att skapa minst 4 kort utifrån begränsat material.
Jag valde från början
*2 olika mönsterark, men det gröna mönsterarket bytte jag ut mot en annan grön spillbit.
* bokstavsstämplar och en stämpeldynecirkel
* papperssnöre
* runda deconiter (finns inte på bilden eftersom jag glömde att lägga dit dem)
* 2 blompunchar
* ultimate pro

Utifrån detta material gjorde jag 4 kort på 2 olika papper. Några spillbitar från när jag vek pappret (eftersom det råkade komma lite snett) använde jag också till kortet.


Och detta passar ju bra att lägga in till Scraplagrets augustiutmaning där man ska göra 3 kort utifrån en skiss ;)

HEJ och HURRA är stäplade bokstäver. LOVE är små spillbitar av en pappersremsa.

Så några detaljer...

Rosetten blev så supersnygg med ultmate pro...


... och embossade hjärtan med ultimate pro som jag klippte ut...

... och embossade linjer, tänkta som fönsterspröjs, med ultimate pro.
Blommorna är stansade, fuktade, skrynklade, försiktigt utvikta och satta lager på lager med en rund deconit som fäst och blommitt.

Behöver jag säga att jag är supernöjd över att jag köpte Ulitemate pro???

1 kommentar:

  1. Vilka söta kort du har gjort! Verkar ha varit ett bra köp! :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails