måndag 27 september 2010

Vikning med hjärta

Den 11 augusti hade jag en smygtitt av ett kort, men nu kan jag visa hela kortet...
Jag hittade en annorlunda vinkning hos Fruarna Lilja som jag använt för att få fram ett hjärta på framsidan, för hjärtan kände jag att jag ville jobba ifrån.
Blommorna är gjorda av spillbitar från pappret jag gjorde grunden avv kortet av samt spillbitar. De är utstansade, fuktade, skrynklade, utvikta och lagda lager på lager med en rund deconit i mitten för att hålla ihop dem. Avslutningsvis lite glitterlim för att få lite mer liv i kronbladen.

På baksidan har jag skrivit ett citat från Mary Kay Ash.
En mask som jag tryckt en watermarkdyna flera gånger över kanterna och sedan lagt embossing.
Inne i kortet sitter lösa bitar av ett vitt papper, som klistras fast efter att kortet är skrivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails