måndag 18 oktober 2010

Grattis Jeanette

I mitten av september hade jag en smygtitt på detta kort...
Det är ett beställningskort till en tjej som samlar på elefanter.
Hmm, klurigt uppdrag att göra ett kort då, men efter lite funderande och surfande bland olika bloggar fick jag slutligen en idé om vad jag skulle göra.

Jag hittade ett elefantkort som jag lät mig inspireras av, och resultatet ser ni här:
Grattisstämpeln kommer ursprungligen från Skogstokiga, men jag har maskat bort en del av hennes text och skrivit själv i cirkeln istället.



Inuti klädde jag kortet med elefantpapper som jag hade glömt bort och som jag nu hittade i min back. (Väldans bra med 100-alster-utmaningen, för gamla papper blir genomgångna och använda.)
En liten blå elefant klippte jag ut från pappret och satte en halvpärla som öga.

Datumsidan är en stämpel från Inkido.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Länkar var stämplar jag använder kommer ifrån finns i vänsterspalten.

1 kommentar:

  1. Så roligt kort detta vill jag också lära mig att göra.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails