fredag 28 januari 2011

New Baby

Här har varit lite stiltje i kortmakeriet ett tag nu. Har haft fullt upp och tiden har bara rusat iväg, men häromdagen satte jag mig i alla fall äntligen och gjorde ett kort.

Grunden är ett vitt papper som jag färgat in med Paper-Soft-Color, färgerna Light Carmine Red och Lilac, samt strött embossingpulver, hologram, som jag värmt.

Stämpeln med det sovande barnet kommer från Skogstokiga. Nappflaska, kanin och skallra är knappar jag satt fast.

I bakgrunden har jag stämplat fötter från Panduro i lila färg.

Textstämpeln kommer fårn Inkadinkado. Jag stämplade först en gång med rosa färg och sedan med svart, så i slutresultet gav en skuggad text.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Länkar var stämplar jag använder kommer ifrån finns i vänsterspalten.

4 kommentarer:

  1. Supersöt och vad snyggt målad stämpel blev.
    Tänkte höra med dig om lite saker till jobbet men mailar dig en dag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fina effekter du fått till med infärgningen. Gillar när man kan "ana" babyfötterna sådär lite på bakgrunden. Visst hade det varit kul med scrapeventet? Synd att du jobbar men det är väl en intensiv period precis under maj månad i ditt jobb?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Du har något att hämta hos mig.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vad fin den var!
    Och vad kul att hitta nån scrappare i mina hemtrakter.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails